FAQ

FAQ


Algemeen

Waarom is GoodCab veel goedkoper dan andere taxi’s?
GoodCab richt zich uitsluitend op besteld vervoer. Dat betekent dat onze taxi’s en chauffeurs nooit stil staan, zoals andere taxi’s bijvoorbeeld uren op stations en taxistandplaatsen staan te wachten op ritten. Dit zorgt voor efficiëntie en een altijd gevulde taxi. Daardoor gaan de kosten enorm omlaag en dit geven wij graag terug aan onze klanten via vaste lage prijzen.

Uw rit boeken

Hoe lang van tevoren moet ik mijn rit boeken?
Op dit moment kunt u uw rit tot 24 uur voor vertrek boeken. Wij werken er hard aan om dit flexibeler te maken, zodat in de toekomst er tot 4 uur voor vertrek geboekt kan worden. Heeft u in de volgende 24 uur een taxi nodig? Bel ons dan even op 06 26 30 60 80 zodat wij u telefonisch een aanbod kunnen doen.

Hoe kan ik een retourrit boeken?
Gewoon door dit aan te geven via het contactformulier

Wat moet ik doen als ik vragen heb over de boekingsbevestiging?
Als u vragen heeft over de boekingsbevestiging die u per mail van ons ontvangen heeft, vragen wij u om contact op te nemen met onze Klantenservice via het telefoonnummer: 06 26 30 60 80.

Is het mogelijk om de boeking te wijzigen?
U kunt uw boeking wijzigen door telefonisch contact met ons op te nemen: 06 26 30 60 80.

Kan ik na ontvangst van de boekingsbevestiging nog een extra ophaaladres toevoegen?
Ja dit kan door ons een email te sturen op info@goodcab.nl of even te bellen met onze klantenservice: 06 26 30 60 80.

Kan ik samen met vrienden of familie reizen in auto, van verschillende adressen?
Om nog goedkoper te reizen kunt u uw reis ook combineren met familie of vrienden die bij u in de buurt of op de route naar de luchthaven wonen. Neemt u hiervoor even telefonisch contact met ons op of stuur ons een e-mail voor een prijsopgave.

Hoeveel personen mogen er maximaal in een taxi?
In een taxi mogen 4 passagiers meerijden. Meer personen zijn, in verband met de verzekering, niet toegestaan. Kinderen jonger dan 2 jaar mogen op schoot worden meegenomen (u kunt ook bij reservering vragen om een autostoeltje). Ook jonge kinderen tellen wel mee als passagier.

Hoeveel bagage mag er meegenomen worden?
Onze personenauto’s hebben voldoende ruimte voor uw bagage. Bij boekingen van 4 personen of meer nemen wij altijd telefonisch contact met u op om te verifiëren of de bagage zal passen, zodat wij de juiste taxi kunnen reserveren.

Hoe kunnen we de taxirit betalen?
U kunt contant betalen, met creditcard of met pinpas met de mobiele pin reader. Geeft u graag vooraf aan dat u met PIN met wilt betalen. Nog niet in al onze taxi’s is een mobiel pin-apparaat aanwezig.

Rijden jullie taxi’s 24/7 alle dagen van de week? En kan ik op ieder tijdstip bellen om een taxi te boeken?
Onze taxi’s en taxibusjes rijden 365 dagen per jaar, 24/7. Via onze site kunt u altijd en overal direct een taxi boeken, zonder dat u ons hoeft te spreken. Ook bellen kan altijd: 06 26 30 60 80.

Van en naar de luchthaven

Waar moet ik op letten als ik naar een luchthaven reis?
Wij adviseren u altijd het vluchtnummer in te vullen bij uw boeking, zodat wij rekening kunnen houden met eventuele vertragingen, vluchtannuleringen of andere wijzigingen in uw reis. Zo zorgen wij er samen voor dat u op tijd op de luchthaven komt en op de terugweg ook een soepele terugreis hebt.

Wat moet ik doen als ik op de luchthaven aan kom?
Wij vragen u vriendelijk om ons direct na landing even een berichtje te sturen of even te bellen. Onze chauffeur stuurt u pro-actief een berichtje (naar het nummer dat u tijdens de boeking heeft opgegeven) ongeveer een half uur voor uw geplande landingstijd. Zo kunt u na de landing makkelijk onze chauffeur vinden.

Mijn vlucht is vertraagd of geannuleerd, wat moet ik doen?
Wij monitoren zelf alle vluchten op onze centrale, daarom is het van belang om uw vluchtnummer door te geven. Zodra u geland bent, vragen wij u om een berichtje te sturen naar onze chauffeur.

Moet ik de chauffeur fooi geven?
Dit is uiteraard niet verplicht en mag u zelf bepalen.

Moet ik in de taxi nog iets betalen?
Als u heeft gekozen voor een online betaling, dan hoeft u in de taxi niets meer te betalen. De gehele betaling doet u online via onze website met uw creditcard of Ideal.

Speciale verzoeken

Mag ik roken in de taxi?
Nee, dit is niet toegestaan.

Bied GoodCab ook rolstoelvervoer aan?
GoodCab is zeer ervaren in rolstoelvervoer en hanteert strikt de Code Veilig Vervoer Rolstoelinzittenden Geef bij reservering van de taxi aan dat het om vervoer van een rolstoelinzittende gaat. Een rollator kan mee met iedere taxirit, dus daar hoeft u geen melding van te maken.

Hebben GoodCab taxi’s ook kinderzitjes?
Uiteraard hebben wij kinderzitjes beschikbaar ook al zijn we daar volgens landelijke regels niet toe verplicht. Geeft u graag bij reservering aan dat u een kinderstoeltje nodig heeft tijdens de taxirit.

Zijn huisdieren toegestaan?
Huisdieren zijn uiteraard toegestaan, wij vragen u wel om dit van tevoren aan te geven.

Ik heb een ander speciaal verzoek, wat moet ik doen?
U kunt uw verzoek per email aan ons richten op info@goodcab.nl of door contact op te nemen met onze Klantenservice op 06 26 30 60 80.

Annuleren

Kan ik mijn boeking annuleren?
Annuleren kan alleen telefonisch en tot uiterlijk 4 uur voor vertrek. U krijgt dan uw geld terug of u kunt er voor kiezen om een nieuwe rit te boeken.

Hoe krijg ik mijn geld terug als ik annuleer?
Het betaalde bedrag wordt binnen 3 werkdagen na je annulering teruggestort op je bankrekening of creditcard.

Klachten, complimenten en opmerkingen 
Ik heb een klacht over de service van Goodcab, waar kan ik terecht?
Wij ontvangen graag uw klacht of opmerking per mail of telefoon. Feedback van onze klanten is zeer waardevol en helpt ons onze service te verbeteren. Bovendien willen wij natuurlijk uw ontevreden gevoel wegnemen door een oplossing te bieden. Stuur uw bericht naar info@goodcab.nl of bel 06 26 30 60 80. 

Prijzentabel Taxi GoodCab

taxi prijs personen

Personen-vervoer

(maximaal 4 personen)

€ 2,98

€ 2,18

€ 0,36 per minuut

€ 40,65 per uur

prijs taxi bus

Groeps-vervoer

Busje (5 tot 8 personen)

€ 6,08

€ 2,73

€ 0,41 per minuut

€ 40,65 per uur

FAQ vraag antwoord

Waarom GoodCab?

Eerlijk en transparant

U weet van tevoren wat de taxirit u kost, geen verborgen of extra bijkomende kosten. Gaat het een keer niet goed, waar we niet vanuit gaan, dan maken wij dat graag goed met u en reist u de volgende keer tegen aangepast tarief in de regio met ons. Dit is zowel voor u als voor onze chauffeurs wel zo prettig.

Persoonlijk en vertrouwd

Bij GoodCab bent u niet zomaar een klant of een toerist, wij willen graag dat u terug komt en ons als uw vaste partner voor taxi vervoer ziet. En daarom krijgt u van ons een persoonlijke service, waardoor u hetzelfde gevoel krijgt als bij een familielid dat u naar de luchthaven of u bestemming brengt.

Prijs-kwaliteitverhouding

Wij beloven u een scherpe prijs, maar dit is niet de reden dat u voor ons blijft kiezen. Want u wilt natuurlijk vooral prettig vervoerd worden. Bij GoodCab wordt u altijd vervoerd in een nette, ruime taxi met een chauffeur die zijn talen spreekt en weet wat gastvrijheid en veilig rijgedrag is.